miércoles, 27 de febrero de 2013

"El Cafetón" - Comunicau de prensa

Esti ye el comunicau que emitimos dende La Semiente, pa dar a conocer ciertes opiniones y cierta información a la que tenemos accesu, sobre la chapuza que pretende facer esti ayuntamientu con esti edificiu emblematicu del pueblu y cola modificación de les Normes Subsidiaries del Planteamientu.



Comunicau de Prensa - LA SEMIENTE



Antecedentes

L'edificiu conocíu popularmente como El Cafetón, forma parte del  Catálogu de Bienes   d'Interés de les Normes Subsidiaries de Planiamientu del Aytu. de Samartín del Rei Aurelio dende l'añu 1997 nel que fueron aprobaes. El Gráu de Protección que se-y reconoció foi'l d'ESTRUCTURAL , calteniéndose nesi nivel de protección hasta'l día de güei.

La reconocencia de protección Estructural  trai que, d'alcuerdu al Art. 293 de les mesmes Normes, “les obres a efectuar nos elementos sometíos a esti gráu de protección, sedrán les tendentes al so caltenimientu meyorando les sos condiciones de habitabilidá o usu, calteniendo la so configuración estructural, el so envolvente esterior y los sos elementos significativos. Permitense con calter xeneral y preferente, les obres autorizaes pal Gráu 1º, asina como les obres de Rehabilitación, con prohibición espresa de toles demás. Considérense escepcionales nos bienes catalogaos con esti gráu de protección, aquelles intervenciones que dientro d'una obra de les permitíes pa esti gráu, impliquen l'usu de materiales o técniques distintes de les orixinales que dean llugar a cambios de formes, colores o testures y qu'afecten a la envolvente esterior o a los elementos estructurales y significativos, escepcionalidá que dará llugar al yá citáu trámite d'informe favorable de la Conseyería d'Educación, Cultura, Deportes y Mocedá, con anterioridá a la concesión de la llicencia.”

Lo cierto ye que, dende 1997, el  Aytu. Samartín inoró en tou momentu la so  obligación llegal de velar pola integridá l’edificiu como parte del so Patrimoniu Cultural, asistiendo impasible al so deterioru, deriváu ésti, ente otres cuestiones, del incumplimientu per parte de los  propietarios del  deber de caltenimientu, pudiendo vese na actualidá la falta cristales o les ventanes abiertes, de manera que'l deterioru sufríu vese aceleráu por estes acciones, o por omisiones  a la d'efectuar arreglos necesarios pal so caltenimientu.


La obligación llegal del Aytu. de torgar  l'abandonu al que se sometió a esti bien protexíu queda recoyía meridianamente nel Art.29 de la Llei de Patrimoniu Cultural de Asturies qu'establez lo siguiente:  “En casu d'incumplimientu del deber de caltenimientu de los bienes integrantes del Patrimoniu Cultural d'Asturies, la Conseyería d'Educación y Cultura, cuando tenga constancia de dichu estremu, ordenará a los propietarios, posesores y titulares de derechos reales sobre dichos bienes la execución de les obres o la realización de les actuaciones que faigan falta pa caltenelos, cudialos y protexelos. Lo mesmo fadrán los Ayuntamientos, cuando tengan facultaes pa ello con arreglu a la llexislación urbanística y de réxime llocal y nel casu de bienes incluyíos nos catálogos urbanísticos de protección a que fai referencia'l Art.27 d'esta Llei.

Del Documentu presentáu a los Grupos Municipales conclúyese que, en realidá, los cambios del planiamientu que se planteen, incluyendo la descatalogación del edificiu, nun surde     puramente de la inciativa del Alcalde como se diz, sinón de la presentación al equipu de gobiernu d'un proyectu edificatoriu per parte d'instancies privaes. Asina lo entendemos cuando, en dichu documentu, lléense cuestiones como éstes; “Coles mesmes, n'ares d'una mayor versatilidá de les propuestes edificatories no qu'a volumetría se refier, propónse, pa esti casu concretu, flexibilidá na altura de la edificación, siempre teniendo en cuenta la edificabilidá máxima, que se redistribuirá nel solar según les necesidaes del proyectu, anque ello implique trespasar los estándares urbanísticos de les NNSS, si bien teniendo como referencia la llínea de máximu movimientu”,o bien, “Incluyese por tantu'l cambiu pa esta edificación en particular de los apartaos 3 y 6 del artículu 320 de les NNSS.”

Consideramos que ye precisu esclariar esta cuestión, por ello, dende'l gobiernu municipal deberíen de responder a la entruga concreta de si se-yos presentó, o non, un proyectu edificatorio concretu per parte de particulares y, si eso ye asina, porqué nun se-yos encamentó a presentar  la so propuesta nos términos que la lexislación contempla pa esos supuestos nos que ye la iniciativa particular la que pretende desarrollar l'urbanismu. Buscase con estes aclaraciones poner lluz y taquígrafos nuna actuación que lleva apareyada consigo, nin más nin menos, qu'un  cambiu del Planiamientu Urbanísticu Xeneral. 

Sobre l'estáu de ruina económica del edificiu’l Cafetón, La Semiente nun va entrar a contradicir les conclusiones de los técnicos municipales que, de xuru, van ser correctes. Agora bien, preguntamos si daquién, por casu los propietarios del edificiu, encamentaron la declaración de ruina, o bien foi'l mesmu Ayuntamientu quien la encamentó, anque hasta onde nós sabemos, paez ser que la ruina técnica, nesti casu nun la promovió naide, ya que nun esiste nengún espediente municipal de declaración de ruina sobre esti edificiu. Debemos de recordar que la tramitación de declaración de ruina d'un edificiu cualesquier trai l'apertura d'un espediente y una tramitación propia que nada tien  que ver  con cambios puntuales del planiamientu.


Lo mesmo podemos dicir sobre la descatalogación del edificiu, llámanos  poderosamente l'atención el fechu de qu'el Aytu. resalve que tamos, non ante'l cambiu del catálogu urbanísticu qu'acompaña a los Planes Xenerales d'Ordenación Urbana, sinón ante’l cambiu de la relación de bienes protexíos que figura nes Normes Subsidiaries de Planiamientu y que, a día de güei,  el Aytu. de Samartín sigue ensin adaptar a les  determinaciones que pa los Catálogos Urbanísticos s’establecen nel TROTU. Nesti sentíu, consideramos que ye d'aplicación  la Disposición Transitoria Sesta de la mesma Llei, nos  sos puntos 1 y 3 que recueyen lliteralmente, “Les previsiones establecíes nesti Testu Refundíu respectu de los Catálogos urbanísticos van aplicase tamién a los conceyos qu'a la entrada a valir de la Llei del Principáu d'Asturies 3/2002, de 19 d'abril, de Réxime del Suelu y Ordenación Urbanística, cunten con planiamientu xeneral o especial nel qu'apaezan rellacionaos de manera unitaria bienes, espacios o elementos d'interés públicu relevante que tengan de ser calteníos o recuperaos, o se remitan a un catálogu independiente, y, en cualesquier d'estos casos, les sos previsiones nun s'afayen o resulten contradictories coles determinaciones que pa los Catálogos Urbanísticos establez esti Testu. Nestos supuestos, los Conceyos tendrán d'empecipiar un procedimientu d'adaptación urxente al Testu Refundíu, aprobando o, nel so casu, modificando los correspondientes Catálogos con arreglu a los mesmos trámites que los establecíos pa la formación y aprobación del planiamientu xeneral o especial al que competen, incluyíos los actos preparatorios. Necesariamente, si antes nun se fixo, l'adaptación va tener que facese cuando se proceda a la revisión del planiamientu urbanísticu xeneral.”  El puntu 3 d'esta Disposición Transitoria, recueye taxativamente “Mientres nun se produza l'adaptación prevista nos apartaos anteriores, el planiamientu nun va poder alteriar la condición urbanística de los referíos bienes, espacios o elementos.”


Con éses paez evidente que, en tantu y cuantu nun se proceda a adaptar la rellación unitaria de los elementos protexíos nes NSP a les disposiciones que pa los Catálogos Urbanísticos determina'l TROTU, el Planiamientu nun podrá alteriar les condiciones urbanístiques d'esos bienes. Esto ye, nun se puede nesti momentu, modificar la condición d'elementu protexíu del edificiu del Cafetón, al traviés d'un cambiu puntual del Planiamientu, tal como se plantea dende l'equipu de gobiernu municipal.

Una vez evidenciada la responsabilidá de los socesivos equipos de gobiernu municipales socialistes na situación actual na que s'atopa l'edificiu, y suponiendo que se tramitara como tien que ser la declaración de ruina del edificiu, podríemos atopanos con dos supuestos: Per un llau, declaración de ruina calteniendo la catalogación del edificiu, lo que traería la obligación de rehabilitar l'edificiu, colo que supondría económicamente  pa la facienda llocal, ya que’l Aytu. veríase obligáu a pagar el 50 % del costu total de la rehabilitación que, teniendo en cuenta los cálculos municipales, seríen  d'un valor aproximáu de 172.000 €. y, por otru, la descatalogación del  Cafetón que supondría desfacese de toles torgues pal derribu l’edificiu.


 “La Semiente” ye consciente de que nun podemos castigar al vecindariu de Samartín a costear una rehabilitación que llega tarde, gracies al incumplimientu del deber de caltenimientu per  parte los propietarios y a la más absoluta desidia y al más execrable arrenunciu, per parte municipal, de defender y protexer el patrimoniu cultural de Samartín. Por tou ello, anunciamos yá que, nel so momentu, cuando s'actúe sol procedimientu llegal esistente, nun vamos plantegar sobre esta cuestión torga dalguna a la so descatalogación.


Sobre'l restu de la propuesta de Cambiu Puntual del Planiamientu anunciamos públicamente la nuesa oposición a lo que resulta a les  clares un pelotazu urbanísticu, pa lo que se diseñó un traxe de munchos colores qu'escuenden en realidá'l  vistu bonu a un proyectu singular qu'incumple tola normativa llegal esistente, altures, usos, etc., de manera tal qu’en vez d’esixir a quienes presenten el proyectu edificatoriu que se cinxan al planiamientu esistente, lo que faen, en realidá, ye modificar el planiamientu pa qu’ésta futura construcción tenga coartada llegal. Nesti sentíu “La Semiente” manifiesta la so voluntá de trabayar pa que n’esti conceyu toa la ciudadanía sea midida pol mesmu raseru, y que les acciones arbitraries, como esta que nos ocupa, nun atopen cabida en Samartín. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario